lørdag 23. oktober 2010

Strategi og planarbeid

I denne oppgaven var det satt spørretegn rundt lærerens rolle i bruk av IKT i undervisning, hvilke valgmuligheter en har og hvilken rolle skoleledelsen har?
Hva skal en svare på dette! Vi kan nok dele integreringen av IKT inn i ulike nivå, ser vi på Philippa Lees modell er det i følge denne en del kriterier som skal være på plass for å få suksess.

Suksesskriterier Philippa Lee oversatt til norsk (Berg, 2008)


Modellen gir et klart bilde over hvilke konsekvenser som kan oppstå om ikke hele organisasjonen spiller på samme lag. Alle er vi vell klare over at det er en del ting som må være på plass for å få suksess i det vi gjør. Som jeg ser det er det viktig at vi er åpne for dette, og at vi samarbeider ut i fra de rammefaktorene som er tilgjengelig. Vi må nok erkjenne at det er fortsatt er mye som må være på plass før vi har nådd målet, selv om LK06 har retningslinjer rundt dette.

Sammen kan vi bli Gode :)
__________________________________________

UFD (206) Kunnskapsløftet. [Internett] Tilgjengelig fra:
Berg, E. (2008) Et tankevekkende presentasjonsbilde - BETT 2008. [Internett] Tilgjengelig fra: http://www.skolenettet.no/templates/News.aspx?id=46254&epslanguage=NO [Lastet ned 23.10.10]


1 kommentar:

  1. Helt enig med deg, Britt. Phillipa Lee sin skisse, med oppskriften på suksess innenfor IKT er viktig. Vi må alle dra lasset sammen om vi skal oppnå suksess i den digitale verden.
    Modellen skulle vi alle hatt foran oss når vi jobber med planlegging, ikke bare når det gjelder den digitale undervisningen.

    SvarSlett